fbpx
Shopping Cart

BESTE Kwaliteit | GRATIS Bezorging | Vóór 22:00 besteld = MORGEN in huis | Klantenbeoordeling 9,4/10

Groente preppen

3 Redenen waarom preppen belangrijk is

Preppen is de eenvoudige handeling om de tijd te nemen om een willekeurig aantal maaltijden voor de week te plannen. Plan voor jezelf of plan voor je gezin. Plan om gezond te eten en plan voor een avondje uit. Plan elke snack en maaltijd, of plan eenvoudig uw lunch zodat u tijdens de week geen geld uitgeeft aan afhaal- of bezorg maaltijden. Het maakt niet echt uit wat je van plan bent, zolang je er maar over nadenkt. Het doel is niet om voor elke maaltijd bij nul te beginnen. Er zijn veel redenen waarom ik denk dat preppen voordelen heeft. Dit is het belang van meal preppen: hieronder volgen 3 redenen waarom je zou moeten preppen (volgens mij).

HET BELANG VAN MEAL PREPPEN: 3 REDENEN

1. TIJD

Deze reden spreekt mij het meest aan. Ik hou ervan tijd te besparen. Sommige mensen moeten meer tijd besparen dan anderen. Iedereen is anders en de behoeften van iedereen zijn anders. Bepaal waar u tijd wilt besparen en plan uw maaltijden om uzelf tijd te besparen. Kies uw drukke dagen en zorg dat de maaltijden zijn voorbereid zodat het makkelijk is om ze klaar te maken op deze drukke dagen.

  • Ontbijt: ik ben helemaal geen ochtendmens. Vroeger schrapte ik altijd het ontbijt als eerste als ik laat wakker werd of als het te lang duurde om me klaar te maken. Dus ik leerde dat ik een dag van tevoren mijn ontbijt moest bereiden. Door het ontbijt van tevoren te preppen, stond er een snel ontbijt voor me klaar.
  • Lunch: Mijn lunchpauze leek altijd veel langer te duren als ik niet de eerste helft van de lunch op pad hoefde naar de supermarkt. Wanneer ik voorbereid naar werk ging had ik de gehele pauze om bij te kletsen met collega’s. Lunchvoorbereiding is de beste voorbereiding!
  • Diner: Als u vooruit plant, weet u al wat er wordt gegeten en heeft u waarschijnlijk al de ingrediënten ervoor. Ik heb een missie om de klassieke ‘wat eten we?’ vraag in “hoe kunnen we ons voorbereiden op het avondeten?” en “zullen er restjes zijn?”
Preppen

Veel Prep plannen zijn gericht op het bereiden van maaltijden en dingen die vooruit kunnen worden gepland om later tijd te besparen. Dat komt omdat als je een maaltijd plan hebt, je kan meal preppen. Hier zijn enkele andere manieren waarop preppen u tijd kan besparen:

  • Verminder het bezoek aan supermarkten. Als je een wekelijks menu van tevoren plant, kun je alles voor de week in één reis naar de supermarkt kopen (tenzij je op de een of andere manier nog steeds dingen zoals ik vergeet).
  • Verminder het ronddwalen in de supermarkt. Ik dwaal in de supermarkt. Zelfs nu ik een lijst heb, wil ik soms gewoon zoeken naar aanbiedingen of lekkere nieuwe items vinden. Maar teveel daarvan verspilt tijd.
  • Weet wat er moet worden voorbereid (en bereid het voor). U kent het menu, dus u weet wat er moet worden voorbereid. Zo doen wij in bijna alle gerechten gesneden ui. Dus in plaats van voor elke maaltijd een ui in blokjes te snijden, doen we het in één keer. Je denkt er misschien niet aan, maar dat scheelt de tijd van het wassen en drogen van je mes en snijplank voor de volgende 3 of 4 keer dat je gesneden ui nodig hebt. Dit doe ik met verschillende groentes. Bespaar tijd wanneer u kunt door dingen te doen die u misschien niet als enorme tijdsbesparingen beschouwt. Maar ze werken.
  • Geplande restjes. Wat kan ik zeggen? Ik hou van restjes. De restjes bewaar ik in handige meal prep bakjes zodat ik deze makkelijk later kan opwarmen.
3 Redenen waarom preppen belangrijk is 1

2. GEZONDHEID

Ik ben duidelijk geen gezondheidsdeskundige. Maar hier zijn mijn algemene ideeën over waarom meal preppen gezonder voor u is. Onthoud dat wat ik zei over tijd ook hier van toepassing is: iedereen is anders en ieders behoeften zijn anders. Maar wanneer u vooruit plant, kunt u slimme keuzes maken met betrekking tot uw persoonlijke gezondheids- en fitnessbehoeften.

Hier zijn enkele andere klompjes inzicht in het belang van maaltijdplanning met betrekking tot gezondheid:

  • De juiste hoeveelheid eten. Hier heb ik zelf altijd moeite mee gehad, als het op mijn bord ligt, ga ik het eten. En soms, als u te veel honger heeft, veel te blij bent om te eten of gewoon een lepel van een andere maat gebruikt, kunt u totaal verschillende / willekeurige portiegroottes op het bord krijgen. Het preppen en verdelen van uw voorbereide maaltijd kan ervoor zorgen dat u met de maaltijd 4 porties haalt, in plaats van slechts 2,75 (oeps!).
  • Blijf verantwoordelijk. Als je het eten al hebt gemaakt en het in meal prep bakjes hebt geportioneerd lukt het makkelijk om aan je dieet te houden.
  • Meer controle over uw keuzes. Als je weet dat je een diner of lunch hebt, kun je er eenvoudig omheen plannen. Eet de rest van de dag lichter, zodat u later kunt genieten. Of geef niet toe, plan gewoon. Hoe dan ook, als u uw keuzes van tevoren plant, betekent dit dat u eerder vasthoudt aan de gezonde keuzes die u al hebt gemaakt.

3. GELD

Wanneer u uw eigen maaltijden plant en kookt, bespaart u waarschijnlijk geld in vergelijking met het kopen van hetzelfde type maaltijd klein inkoopt of in een restaurant besteld.

Tess Rose Lampert op Cheapism.com doet wat onderzoek in haar artikel Is thuis koken echt goedkoper dan uit eten gaan? Ze vergelijkt de prijzen van een klassiek kipdiner met groenten en stelde vast dat het klassieke diner thuis tot 60% goedkoper zou kunnen zijn dan het eten in een restaurant. Lampert houdt zelfs rekening met zaken als de tijd die wordt besteed aan het bereiden van de maaltijd en het kopen van meer ingrediënten dan vereist voor het recept. Lampert ontdekte: “Een eenvoudig kippendiner voor één kost tussen de € 4 en € 6 thuis, afhalen kost meer dan € 11 en uit eten kost meer dan € 15.” Vermenigvuldig de besparing van die ene maaltijd met het aantal maaltijden dat je eet over een maand of een jaar, en zie wat €€€-besparingen het oplevert.

Ten slotte kan het plannen van uw maaltijden helpen om voedselverspilling te verminderen. Hoewel het bijna onmogelijk is om 100% afvalvrij te gaan, kunnen enkele eenvoudige planningstechnieken uw voedselverspilling drastisch verminderen. Als een van mijn stoofschotels bijvoorbeeld wat babyspinazie nodig heeft, probeer ik ook lunches of smoothies te plannen voor de week waarvoor babyspinazie nodig is. Gewoon restjes eten of een dag plannen om restjes te eten is een goede gewoonte om voedselverspilling te verminderen (en dus geld te besparen!).

DINGEN OM TE HERINNEREN OVER PREPPEN:

  • Laat je niet afschrikken door de term preppen. Je kunt letterlijk alles plannen. U kunt zelfs plannen om NIET te koken. Wat belangrijk is, is dat je erover nadacht.
  • Maak UW maaltijdplan zo flexibel als u wilt. Het is voor jou. Ik heb negativiteit gezien ten aanzien van maaltijdenplannen omdat – het leven kan veranderen, dingen komen op … Het enige dat gebeurt, is dat je een beetje afwijkt van je maaltijdplan en leert van wat er is gebeurd. Ik ben zo veel liever voorbereid dan nodig is, in plaats van helemaal niet voorbereid omdat ‘er iets kan veranderen’.
  • Als u niet elke dag hetzelfde eet, is planning voor u nog belangrijker om tijd en geld te besparen en gezonde keuzes te maken. Je kunt een grote partij kip of ander vlees koken en het de hele week op verschillende manieren eten. In plaats van op te geven omdat je een beetje te kieskeurig bent, werk je iets harder om ideeën te vinden die bij je behoeften passen. Er zijn een heleboel artikelen over het gebruik van één ingrediënt voor verschillende recepten.
  • Het perfecte maaltijdplan zit in je hoofd – je hebt alleen wat middelen nodig.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis Verzenden

Binnen Nederland

Geld terug garantie

14 dagen geld terug garantie

Beste kwaliteit

Beste vershoudbakjes van NL & BE

100% Veilig Afrekenen

iDEAL / PayPal / Bancontact