fbpx
Shopping Cart

BESTE Kwaliteit | GRATIS Bezorging | Vóór 22:00 besteld = MORGEN in huis | Klantenbeoordeling 9,4/10

Meal Preppen

Meal Preppen

Jongens, er is een geheim aan het eten van gezonde, huisgemaakte maaltijden zonder uren verspillen na het werk – en nee, het is niet investeren in een persoonlijke chef-kok. Het is meal preppen! Dit kan zo eenvoudig zijn als het inslaan van huttenkase voor het ontbijt, of het maken van een heleboel maaltijden op zondag en deze bewaren voor de rest van de week. Hoe dan ook, het bespaart tijd en geld – en het zorgt ervoor dat jij je aan een gezond dieet houdt.

Hulp nodig om te beginnen met meal preppen? In dit artikel over Meal Preppen leggen we de basis uit en geven we enkele tips om het een beetje minder overweldigend te maken.

1) Bereken hoeveel maaltijden je nodig hebt.

Bedenk hoeveel ontbijt, lunches, snacks en diners je de hele week nodig hebt. Technisch gezien, als je genoeg ontbijt, lunch en diner voor de werkweek wilt, zijn 15 maaltijden genoeg. Meal preppen zorgt ervoor dat je geen 15 afzonderlijke gerechten hoeft te bereiden. Maak in plaats daarvan een paar grote partijen vlees en groenten klaar die op verschillende manieren gedurende de week kunnen worden gebruikt.

Groente meal preppen

2) Hou het simpel.

Als je nieuw bent in het voorbereiden van maaltijden, adviseert geregistreerde diëtist en gezondheidscoach, Jessica Bachman, om recepten die te veel ingrediënten vereisen te vermijden. In plaats daarvan, “denk aan een maaltijd als een vegetariër, een eiwit en een zetmeel,” zegt ze. Dus een snel diner kan bijvoorbeeld zijn: geroosterde varkenslende, broccoli en zoete aardappel.

3) Gebruik restjes.

De klanten van Bachman worstelen vaak met het plannen van zowel lunch als diner. “Kies gewoon een maaltijd om mee te beginnen. Als je daar eenmaal grip op hebt, begin je meer toe te voegen’ zegt ze. Bovendien kun je extra eten maken voor het avondeten en de restjes eten voor de lunch. “Dat is zoveel gemakkelijker dan elke dag een andere maaltijd proberen te nemen voor de lunch” legt ze uit.

Meal Preppen Leftovers

4) Kies voor eenvoudige kookmethoden.

Natuurlijk ben je misschien dol op de grillsporen op de kip, maar koken op de grill of het fornuis vereist meer aandacht. Bachman beveelt het gebruik van een oven of slowcooker aan, omdat je voedsel voor een bepaalde tijd ongemoeid kunt laten en eenvoudig de voortgang kunt volgen. Bovendien is het gemakkelijker om met beide methoden grote hoeveelheden voedsel te bereiden.

5) Vertrouw op bevroren voedsel.

Niet alle ingrediënten hoeven vers te zijn bij Meal Preppen. In plaats van het wassen, snijden en stomen van verse groenten, koop je in plaats daarvan diepvriesgroenten. Bovendien bevatten veel bevroren fruit en groenten, zoals broccoli, net zoveel vitamines en mineralen als hun verse tegenhangers.

Meal Preppen Bevroren Groenten

6) Wees creatief.

Elke avond kip eten hoeft niet saai te zijn. Bachman zegt dat ze elke week een grote partij in stukjes gesneden kip maakt en deze gebruikt voor een verscheidenheid aan gerechten bij het meal preppen, zoals salades of fajita’s. Ze beveelt aan een verscheidenheid aan sauzen en kruiden bij de hand te hebben, zoals barbecue, buffels, enz., Om elke maaltijd uniek te laten aanvoelen.

7) Kies de beste producten voor Meal Preppen.

Het is de moeite waard om de in het weekend een aantal uur te blokken om uw ingrediënten klaar te maken voor het meal preppen. “Zodra de week begint, is de kans groter dat de voorbereiding niet zal plaatsvinden”, zegt Roussell. Investeer in een goede set plastic meal prep bakjes, zodat je precies weet hoeveel je hebt. Hier zijn enkele van de producten waar we van houden:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis Verzenden

Binnen Nederland

Geld terug garantie

14 dagen geld terug garantie

Beste kwaliteit

Beste vershoudbakjes van NL & BE

100% Veilig Afrekenen

iDEAL / PayPal / Bancontact